Thursday, May 1, 2014

Iyi Kandiller


Regaib Kandiliniz mubarek olsun, Rabbim bu gecede yapilan dualari kabul etsin insallah.
Evet bu gune ozel helva tarifi veya kandil simidi tarifi yazmayacagim. Cunku onlar zaten onceki yazilarimda var ;-))
http://hayattankesintiler.blogspot.com/2014/01/irmik-helvasi-ister-misiniz.html
ve
http://hayattankesintiler.blogspot.com/2013/11/susamli-citir.html

Ama size iki haftadir erteledigim bir tarif verecegim. Biz ozellikle havalarin isinmasiyla mangal yapmak icin her turlu imkanimizi degerlendiriyoruz.Sanirim Ramazan ayina kadar da boyle devam edecek. Ozellikle etlerin yaninda yemekten keyif aldigimiz ezme tarifini paylasacagim.

Acili ezme diyemiyorum maalesef adina cunku ben aci koymuyorum. Dogradigim biberleri de aci almiyorum. Ellerimden birkac gun acisi cikmiyor yoksa. Neler mi kullaniyorum aslinda cok esnek bir tarif. Damak tadiniza gore miktarlarda degisiklik yapabilirsiniz.



Malzemeler;

- 4 orta boy domates
- 2 orta boy sogan
- 4 dis sarimsak
- 1 kasik biber salcasi
- 1 kasik domates salcasi
- 1/2 yesil biber (aci olmasin diye bell pepper kullaniyorum o yuzden yarim olcu verdim)
- 1/2 kirmizi biber (yine bell pepper oldugu icin miktar fazla oluyor ben yarisini kullaniyorum)
- 1/2 demet maydonoz
- 2 limonun suyu
- 4 kasik zeytinyagi
- Tuz, pul biber

Yapilisi ise domatesleri rendeledikten sonra usenmeyip keskin bir bicakla malzemeleri incecik dogramak, salca,yag,limon ve baharatlari ekleyip karistirmak. Dograyici kullanmiyorum ozellikle ve tavsiye etmiyorum cunku tadi farkli oluyor. El emegi dedikleri bu olsa gerek. Tadina yansiyor bence ;-) Bu yazdigim olcu pikniklerde 4-5 aileye cok rahat yetiyor. Istediginiz gibi azaltip cogaltabilirsiniz.

Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment