Monday, February 10, 2014

Bana Musade...

Sesim solugum cikmiyor epeydir farkindayim. Bizi bu kis sartlari fena vurdu. Tum aile griple savastik gectigimiz haftalarda.Hava durumuna gecmiyorum bile.Zira kendisine cok alindim. Hayir kuraklik ceken o kadar yer varken ( sevgili guzel ulkem ornegin) niye hala Cincinnati'ye yagiyor...Isyan etmiyorum tabi de... Cemre dussun havalar yumusasin, coluk cocuk disarida dolasabilelim istiyorum artik ;-) Hic bir kotu niyetim yok yani.
Neyse bu konuyu uzatmaya gerek yok, efendim ani verilen bir kararla oglusum ve ben ana yurt topraklarina dogru yol aliyor olacagiz yarin bu saatlerde insallah. Cok uzun olmayacak ama icimizi rahatlatacak kadar kalmayi planliyoruz. Ay sonu olmadan da geri donecegiz kurkcu dukkanina. Malum ay kapanisinda isler bizi bekler. Firsatim olursa yazi eklemeye calisirim tabi ben yine.
Eksilerde gezen bu soguk kis gunlerinde veya gecelerinde cayin yaninda gayet basarili bir performans sergileyen kek tarifi vereyim ben size.


Klasik kakaolu kek canim siz ne sanmistiniz...
Arsivde bulunsun istedim ben. Olculeri azaltip cup cake olarak da yapabilirsiniz.
Oyle sert veya kuru bi kek olmuyor, yumusacik, puf puf ;-))

Icine ne koydum derseniz;
4 tane yumurta (eger cok iriyse 3 de olabilir)
1.5 su bardagi toz seker
1 su bardagi sut
1 su bardagi sivi yag
3 yemek kasigi kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardagindan biraz fazla un

Once yumurta ve seker guzelce cirpilir. Sivilar basta olmak uzere kalan malzeme ilave edilerek gayet civik bir hamur hazirlanip yaglanmis kaliba dokulur. 350F'te yaklasik 30-40 dakika pisirilir. Kurdan testi yapilarak pisip pismedigi kontrol edilir. Firindan cikarttiktan sonra 10-15 dakika bekletilip kaliptan oyle cikartilir.

Bu miktar bana cok derseniz yumurtayi uce indirip su bardagi olculerini de cay bardagi yaparak 12 adet kakaolu cup cake yapabilirsiniz. Cumartesi aksami oglum ansizin "kak keyk" dedigi icin Cuma aksami yaptigim bu kekin aynisindan ama tabi olculeri azaltarak tekrar yaptim. E tabi pisme suresi daha kisa oluyor bu durumda 15-20 dakika en fazla. Kayra testini gectik diye dusunuyorum. Bir tanesini bitirmiyor ama ust kisimlarini kemiriyor minik fare ;-)) 
Denemek isteyenlere simdiden afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment