Wednesday, January 15, 2014

Irmik Helvasi Ister Misiniz?

Aslinda benim hic bir kotu niyetim yoktu dun aksam. Canim tatli istiyordu,dogru.Ama kucuk bir cikolata ile tatmin etmeye calisacaktim kendimi.Ne zamanki esim ' benim canim irmik helvasi cekiyor' dedi ben de bunu emir olarak alip hemen mutfaga kostum. Saka saka niye emir olsun... 'Simdi aksam aksam o kadar kaloriyi almayalim' da diyebilirdim. Onun yerine 'dur ben iki dakikada yarim olcu kavurayim da yiyelim' dedim. Olsun ne zamandir yememistik.Ustelik bizim oglan da uc kasik yedi. Testi gectigimi gosterir.
Olur da caniniz ceker diye tarifimi yaziyorum. Bilinen olculer aslinda.

1 su bardagi su
1 su bardagi sut
1+ 1/3 su bardagi seker

Ucu once baska bir kapta karistirarak kaynatilir ve kaynayinca ocaktan alinir.

1 stick tereyag ( 113 gr civari)
1 su bardagi irmik
1/2 su bardagi cam fistigi (cok az kalmis bir avuc ancak koyabildim ben)

Serbeti kaynattiktan sonra mumkunse derin bir tencerede tereyagini eritiyoruz. Fistik ve irmigi ilave edip tahta kasikla surekli karistiriyoruz. Ikisinin de renginin degismesi gerek. Ben bu asamayi tek kolla yapmak durumunda kaldim. Bizim ufaklik kucagimda izlemek istediginden biraz zor oldu. Irmikler yanmasin diye serbetini bir iki dakika erken eklemisim.Tadi fark etmedi inanin. Sadece biraz daha koyu sari renk olabilirdi. Bir de Turk markasi irmik bulamamistim en son. Buldugum markanin irmigi de un gibiydi. Ben sanirim biraz daha iri taneli irmik seviyorum.
Her neyse yapilisina geri donelim. Irmik ve fistiklarimizin yeterince koyulastigina karar verdigimizde ocagin altini kisip serbeti yavasca irmige dokuyoruz. Aman dikkat fokurdamaya baslar hemen. Karistirmaya devam edelim ki serbeti iyice ceksin irmik. Karistirmasi zorlastigi zaman altini kapatip ocaktan almadan bir iki dakika daha karistiralim.Sonra da tencerenin kapagini kapatip dinlenmeye birakalim.

Anlatmasi biraz zaman aliyor ama yapmasi 5-10 dakika suruyor. Bence gayet pratik bir tatli. Ustelik cocuklugumdan bu yana her turlu helvaya bayilirim ben. Bana gore en guzeli annecigimin yaptiklari tabi. Belki oglum da yillar sonra en guzel helva annecigimin yaptigi der kim bilir ;-))

Tarifi malzemeleri ayni oranda arttirarak daha fazla olculerle de yapabilirsiniz. Afiyet olsun efendim!

No comments:

Post a Comment