Tuesday, December 31, 2013

Yilin Son Yazisi


Biraz kisa olacak bastan soyleyeyim. Butun yilin muhakemesini falan yapmadim henuz. Vaktim olmadi. Zaten suanda isten yaziyorum. Yeni geldi, bir ay oldu, iki ay oldu derken kocaman bir yili daha devirdik. Zaman bildigi hizda akip gidiyor ve bizim elimizden bir sey gelmiyor hep soyledigim gibi. Ona ayak uydurmak bizim elimizde.
Yine de yazarken bu yil olan bitenler gozumun onune geliyor. Klise olacak ama yeni yilda herkes ama herkes icin saglik diliyorum! Babacigimin 2013 un baslarinda sagligina kavustu derken tekrar hastalanmasi, nekehat donemi vs. yasadiklarimizi dusunuyorum da... Ben cogunda ailemden uzaktaydim tabi yardimci olamadim dogru durust. Allah herkese saglik versin bu yeni yilda. Hastalara da sifa versin en tez zamanda!
Umarim yeni yilla birlikte yuzumuzu gulumseten olaylar yasariz. Sevdiklerimiz yanimizda olur. Cocuklarimiz 2 yas - 3 yas sendromu falan yasamazlar. Ay kapanisi gibi bir stres olmaz. Doktora yeterlilik sinavi gibi stresli bir sinav kalmaz.. Bu listeyi boyle uzatip isi geyik haline donusturebilirim. Ama dur yapmiyorum biraktim. Yeni yil hos olsun, guzel olsun, bizi cok zorlamasin, uzmesin iste!

2013 un son tarifini de ekleyip kacayim ben. Tarifi birkac arkadas icin yayinliyorum belki faydasi olur. Efendim Amerika'da katki maddesi olmayan ekmek bulmak cok zor malum.Olani da pahaliya kaciyor ekmek yemeyi ne kadar sevdigimiz dusunulurse. Farkli birkac ekmek tarifim var.Ama bu en basiti ve az malzemeli olani. Ekmek yapma makinamin tarifini zamanla oynayarak bir tarif olusturdum.

Beyaz Ekmek tarifi:

3 cup un ( arada 2 cup beyaz un + 1 cup kepekli un olarak kepekli ekmek de yapiyorum)
1 + 1/3 cup ilik su
2 tatli kasigi maya
2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi (silme ) tuz
2 yemek kasigi sut
2 yemek kasigi zeytin yag

Islem basit, once maya ve sekeri sivilarla karistiriyoruz. (sevgili mikserimle yapiyorum tabi bu kismi) Uzerine unu ilave edip tuzu unun uzerine koyup yoguruyoruz guzelce.(burasini da o yapiyor canim...) Yogurma surasi benim gibi mikser kullananlar 3-4 dakika,elde yoguranlar da 10 dakika civari olacaktir. Odanin sicakligina gore degisektir sure ama yarim saat - bir saat kadar agzi kapali bir kapta bekletiyoruz hamuru ki kabarsin, hamur kendine gelsin. Sonrasinda nasil sekil vermek isterseniz size kalmis. Ben bu ara hamuru 8-9 parcaya ayirip yuvarliyorum. Hamburger ekmegi gibi ekmekcikler oluyor.Esim ve benim icini doldurup ise veya okula goturmesi kolay oluyor boylelikle. Sekil verdikten sonra 20 dakika daha tepside bekletip onceden 425 F 'ta isinmis olan firinda pisiriyoruz. Pisme suresi cok surmuyor 15-20 dakika en fazla. Firina gore degisiyor her zamanki gibi.Gazli firin kullanirken alttaki izgaraya kucuk bir kapta su koyuyordum ki cok sert bir ekmek olmasin.Suanki firinimda bunu yapmama gerek kalmiyor.Yumusacik ekmekciklerim oluyor.Ekmekler soguyunca fazla olan kismi (ertesi gun yiyeceklerimizi bile) posetleyip buzluga koyuyorum.Aksi takdirde bayatliyor. Ne de olsa icine fazla malzeme konulmuyor. Cabuk bayatlamasi normal bence.

Pazar aksami hamuru biraz fazla yapip bir kismina patatesli ic koymustum.Ortaya yumusacik patatesli corekcikler cikti (esime gore kete) Ama ekstradan yag falan koymadim.Hamurdan parcalar koparip unla biraz acip harcini koydum ve rulo yaptim. Uzerine yumurta sarisi surup pisirdim. Peynirli de yapmistim daha once ama bizim favorimiz patatesli olani.
Denemek isteyene afiyet olsun efendim!
2014'te gorusmek uzere...

No comments:

Post a Comment