Monday, December 9, 2013

Bakkus Kurabiye




Internette resimlerini gorup seviyodum baykus kurabiyeleri. Amaannn cok ugrastirici vaktim yok benim deyip gecistiriyordum.Taki gecen Cumartesi gecesine kadar...
Aslinda soyle bir askam yasadim. Oglumu uyutup asagiya salona indigimde saat sadece 9.30 du ama ben hicbirsey yapmak istemiyordum. Hafif uyku modundaydim. Yillar sonra tekrar Turk dizisi takip etmeye basladim ve son bolumunu izlemedigim aklima geldi. Aramizda Kalsin'i buyuk keyifle izliyorum bu ara.Yani gulduruyor iste... Stres atiyorsun, uykunu kaciriyorsun vs. Binnur Kaya tek basina yeterli bana gore. Dizi bittiginde saat 11.30 du ve benim uykum kacmisti iste.Ne yapsam diye dusunurken ertesi sabah bir arkadasa kahvaltiya davetli oldugumuzu hatirlayip ogluna guzel bir surpriz olacagini dusundum baykus kurabiyelerin.
Ise koyuldugumda saat 12 olmustu bile. Oglum uyuyor, esim ders calisiyor benim de canim muzik dinlemek istiyordu bir yandan. Esim sagolsun bana kirmizi bir kulaklik almis:-) Rengine sasirmadiniz degil mi? Kablosuz kulaklik meger ne kolaylikmis. Taktim kulaklarima, actim sevgili Leman Sam'in en guzel sarkilarini kimseyi rahatsiz etmedim guzel guzel hamurumu yogurdum.Ohh sefam olsun :-)
Geyik bir yana hic de geregi yoktu ki diye dusunuyordum ama kocacim iyi dusunmus, pek bi begendim kirmiziyi.Hala konuya giremedigimin farkindayim.
Tarifi zeytinagaci.blogspot.com 'dan alip uyarladim. Vaktiniz olursa inceleyin derim. Bu zaman kadar buradan uyguladigim tariflerde hep basarili oldum. Pita ekmeginin tarifini de buradan bulmustum.Neyse onu baska bir zaman yazarim insallah. Sevgili Asli Hanim'in tarifinin yarisini uygulama calisirken bakin neler kullandim;

1 stick tereyag (yaklasik 113 gr)
1 yumurta
1 cay bardagindan 1 parmak eksik pudra sekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un (2-3 cay bardagi)
* orjinal tarifta kakao da vardi ama ben kullanmadim.

Gozleri icin cikolata damlalari (32 adet)
Burun icin badem (16 adet)
* orjinalinde kabuklu badem vardi ama evde kabuksuz badem olunca ben de onu kullandim.

Un haric tum malzemeler karistirilip yavas yavas unu ekleyip guzelce yumusak bir hamur yoguruyoruz.Mikserimde degil elde yogurdum bu hamuru.Tezgahin uzerinde merdane ile hamurumuzu aciyoruz.(Kalinligi 3-4mm civari olsun) Cay bardaginin agzi ile yuvarlak parcalar elde ediyoruz. Aralarinda kalan hamurlardan minik toplar yapip goz yapiminda kullaniyoruz. Catalin ucu ile de cizik atip tepsiye yerlestiriyoruz. Kurdan kullanmak istege bagli. Belki cocugunuz lolipop misali elinde tutup yemek ister:)
Onceden isitilmis firinda (350 F) 15 dakikayi gecmeyecek sekilde pisiriyoruz.
Bu malzemelerle 16 adet baykus kurabiye cikiyor.
Sunlarin sirinligune bakin lutfen:-)


Biz tadini cok begendik. Sevgili Deniz de pek bi begendi soylemesi ayip :) Mission completed yani! Ayrica bizim ufaklik da bir tanesini tirtikladi ki bu Kayra testini gectigimi gosterir. Bu benim icin cok onemli sevgili dostlar. Oglum bir seyi begendiyse onu gercekten guzel yapmisim demektir. Bu yasta hassas bir burnu ve tat alma becerisi var.
Saat 1 itibariyle hala calisan kocaya da glikoz takviyesi yapmak gerek degil mi? Bu da onun icindi.Afiyetle!

No comments:

Post a Comment