Wednesday, November 20, 2013

Susamli Citir


Bu citirlar az once universitede bugun yapilacak bir aktivitede sunulmak uzere teslim edildi. Elbette baska yiyecekler de olacak ulkemizi temsil eden, damak tadimizi baskalarina tanitacak. Umarim begenirler. Dun aksam yaptim bunlari.Ben bir tane yemis olabilirim :-) O da tadina bakmak icin...Hic bir kotu niyetim yoktu yani. Yazin yine bundan yapip is yerime getirdigimde cok begenilmisti. Ayrica tatli kurabiye de getirmistim beraberinde. Bunlar daha cabuk tukendi oyle diyeyim size :-)

Yurt disinda bu tur etkinlikler baska ulkelerden insanlara ulkemizi, kulturumuzu, kendimizi tanitmak icin cok guzel ortamlar olusturuyor. Elbetteki yemek kulturumuzu hak ettigi seviyeye ulastirmak icin de vesile. Turk mutfagi denilince insanlarin aklina ne geliyor acaba? Bize ozgu diye dusundugumuz pek cok yiyecek Turkiye sinirlari disnda Yunan mutfaginin diye biliniyor. Tabi cok detayli bilgim olmadigi icin kesinlikle bizimdir diye bir iddiam yok.Yuzyillarca bir arada yasamis toplumlarda elbette benzer yemek kulturu olusacaktir. Genelde bu tarz aciklama yapiyorum Amerikalilar'a. Yine de bazi seylerin isimleri ozellikle degistirilmis olabilir. Buna en guzel ornek Turk Kahvesi olacaktir. 2008 yilinda Atina'yi gorme firsatim olmustu. Rehberimizin anlattigina gore 1974 yilina kadar (Kibris Harekati'na kadar yani) Yunanistan'da da Turk Kahvesi diye anilip icilirmis ancak daha sonra bilincli bir sekilde ismi Greek Coffee olarak degistirilmis. Bizim kahvenin aynisinin tipkisi, bizzat denedim. Bunu ogrendikten sonra ortak yemeklere hep suphe ile yaklastim orasi ayri...

Ben susamli citirlarima geri doneyim en iyisi. Tarif aklimdan ama biliyorum ki en son Dr.Oetkar vanilya veya kabartma tozunun arkasindan okumustum. Ne zaman diye sormayin, hafizam o kadar guclu degil artik.
Neler kullandim;
1 stick tereyag
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi yogurt
1 yumurtanin sarisi icine beyazi disina
2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi mahlep
1 cay kasigi tuz
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un (3-4 su bardagi)
Susam

Susam ve yumurta beyazi disindaki malzemeleri yogurup yumusak bir hamur yapiyoruz.Yeterince yagli oldugu icin ele falan yapismiyor. Kucuk parcalar koparip elimizde veya temiz bir yerde (tezgah,tahta vs.) yuvarlayip uclarini birlestiriyoruz. Once yumurtanin beyazina sonra da susama batirip tepsiye diziyoruz. 400F de yaklasik 20 dk. yeterli oldu ancak firindan firina bu sure degisebilir.Altini ve icini kontrol etmek icin kurdan testi yapabilirsiniz. Bu malzemelerden yaklasik 40 civari susamli citir cikti. Afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment