Monday, November 11, 2013

Patatesli Pogaca tarifi ve son gunlerde neler yasanilmis...


Ay sonlari iste en cok yogun oldugum zamanlardir. Finans departmanlarinin maalesef kaderi boyledir. Ornegin herkes yil basini iple ceker ancak ben o kadar da heyecanlanmam. Ay sonu stresine bir de yil sonu kapanisi eklenir cunku :( Yaklasmakta olan sukran gunu icin herkes pek heyecanli ancak bu yil 28-29 Kasim'da kutlanacak.Her ne kadar ise gelmeyecek olsam da biliyorum ki evden calismam gerekecek cunku Pazartesi gunu yeni bir ay basliyor... Madem bu kadar dertlisin neden degistirmiyorsun diye sorabilirsiniz ama iste hem soylenirim hem de severim, huyum kurusun ;-))

Ekim kapanisini atlattik cok sukur. Aylardir merakla bekledigimiz sevgili arkadasimin ikinci bebegi dunyaya geldi gecen Cumartesi. Hem de teyzesini dinledi minik kuzu (ben oluyorum burada teyze) ve Cumartesi sabahi merhaba demek istemis dunyaya. Baska bir eyelette olmalarina karsin biz de hemen toparlanip gormeye gittik. Bir gece kalip dun aksam uzeri geri donduk. Baska eyalet dediysem de cok uzak degil, 2 saatlik uzaktalar. Rabbim huzurlu saglikli omurler versin kuzuya ve ablasina. Oglumdan alti ay buyuk ve abla oldu H. Bir gece de olsa iki cocugumuz olursa hayat nasil olur denemesi yaptik esimle. Anne baba hastanede olunca H. bizimle birlikte kaldi. Sonuc olarak biz zorlandik, yorulduk. Henuz hazir olmadigimizi hissettik :-)

Gectigimiz Cuma aksami ise birkac gun sonra bu sehirden gidecek baska bir arkadasimiza veda etmek icin bir araya geldik. Eski komsularim birer birer gidiyor bu sehirden. Ben pek bir aglamakli oldum. Gun gectikce anneme daha cok benziyorum. Bu cumle pek cok kadin tarafindan kuruluyor biliyorum. Eskiden annemin gozunun hemen sulandigini gorup " Allah Allah ne var ki simdi hemen aglayacak" diye dusunurdum.Genclik iste... Umarim yeni sehirlerinde mutlu olurlar, Allah yollarini acik etsin. Yapabilenler yiyecek birseyler hazirlayip getirdi Cuma aksami. Burada "potluck" diye geciyor. Herkes bir cesit hazirlayip getiriyor ki bir kisinin uzerine kalmasin, cok yuk olmasin. Ortaya da masa dolusu yiyecek cikiyor. Imece usulu diyelim biz.
Ben patatesli pogaca yapip goturmustum onun tarifini vermek istiyorum. Pek cok yemek blogunda bu tarife cok benzeyen tarifler mevcut. Herkes kendine gore bir tarif belirleyip ekleme cikarma yapip sonuclandiriyor. Mayali tariflerden uzun sure uzak kalmistim ama cok lezzetli oldugu icin ve yapildigi gun posetlenip buzluga konulabildiginden genelde yapiyorum. Bir de oglum pogacayi hele de sade pogacayi cok seviyor. Ekmek makinasinin hamurunu begenmedigimden elimde yoguruyorum ben. (ukalalik yapiyorum belki de ama napiim) Esim soz verdi Kitchen Aid in kirmizi mikserini alacak bana insallah. Bu donemdeki indirimlerini takipte kendisi. Alinca onda yogururum artik :)

Benim tarifim su sekilde;

1 cup ilik sut
1 cup ilik s
1 cup sivi yag
1 tatli kasigi tuz
2 tatli kasigi toz maya
2 temek kasigi seker 
2 yumurta ( 1inin sarisi uzerine)
5-5.50 bardak un

bu tarifle sade, peynirli, patatesli, kiymali pogaca yapilabilir.
Once ilik sut, su, maya ve sekeri agzi kapali bir kapta 15 dakika bekletiyorum. Yogurma kabina 5 bardak unu ve tuzu koyup karistiriyorum. Kabaran mayali sivi karisimi ekleyip soyle bir ceviriyorum ve sivi yag ile yumurtalari da ekleyerek 10 dakika kadar yoguruyorum.Ele yapismayan yumusacik bir hamur oluyor.

Patatesli harci icin;

4 adet orta boy patates
1 adet sogan
2 yemek kasigi sivi yag
2 yemek kasigi salca (domates veya biber)
1/2 cay bardagi su
Tuz, karabiber

kullandim.
Patatesleri soyup rendeledim.Sogani kucuk kucuk dogradim. Tencerede sivi yag ile 2-3 dakika kavurdum sonrasinda salcasini ilave ettim.Biraz daha kavurup yarim bardak su ekledim.Altini kisip 5 dakika veya suyunu cekene kadar pisirdim.Sonrasinda da baharatlarini ilave edip karistirdim ve ilimasi icin tabaga aldim.Haslayip ezmekten daha basit geldi bana.

Calisan bayanlar icin hafta ici mayali pogaca yapmak zor olabiliyor. Cunku bekleme suresi gerektiren tarifler bunlar. Ancak ben hamuru bir gece oncesinden yogurup strec filme sararak buzdolabina koyuyorum. Kullanmadan 2-3 saat once dolaptan cikmasi gerekiyor ki burada esim devreye giriyor.Ben isteyken o cikariyor, ben de eve gelir gelmez hamuru oda sicakligina gelmis buluyorum.
Eger vaktiniz varsa hamur yogrulduktan 30 -40 dakika sonrasi sekil vermeye baslayabiliyorsunuz.

Genellikle yuvarlak yaparim ama bu kez degisik olsun istedim. Hamurdan portakal buyuklugunde koparip merdane ile tabak buyuklugunde acip arasina harcini kaydum ve rulo seklinde sardim.Sonrasi size kalmis, ne kadar uzunlukta isterseniz oyle kesip tepsiye dizebilirsiniz. Yuvaklak olarak yaptigimda 30 kadar pogaca cikiyor bu hamurla. Uzerine birkac damla sut ilave edilmis yumurta sarisi surup 400 F da uzerleri kizarincaya kadar pisirdim. Uzerine susan, corek otu vs. koymak size kalmis.Yemeyen arkadaslar oldugu icin bu kez koymadim.
Firindan cikardiktan sonra pogacalari baska bir kaba alip uzerini mutfak havlusuyla orterim ki yumusakligini kaybetmesin. Puf puf ve yumusacik pogacaya hayir diyebilir misiniz? Ben en az bir tane yerim dogrusu.
Kilonuza eger dikkat etmeniz gerekiyorsa bunlari yapip evden cikaracaksiniz ki baskalari yesin :-) 1 tane tadina baktiginizi dusunuyorum. Sabah yapip yedikten sonra gun icinde yakmaya calisin. Misafir geleceginde yapin ki yenilen yenilsin, kalanlar da buzluga girsin.
Benden tavsiyeler bu kadar!
Afiyet olsun efendim ( bu arada oglum efendim demeyi ogrenmis, bizi gecen aksam cok sasirtti, ismini soyleyince babasi, birden ifendimmmm diye cevap verdi)
Saglicakla kalin.

No comments:

Post a Comment