Monday, November 18, 2013

Ay donumu :)

Surekli yazi ekleyemiyorum ama hic yoktan da iyidir degil mi? Bir ay olmus bile... Hala kafamda bir suru eklemek istedigim kisimlari var blogumun.

Ozellikle evde internet ihtiyacimi telefonumdan karsiliyorum. Oglumla veya evle ilgilenmekten vakit kalmiyor bana. Kisitli vaktimizi de mumkun oldugunca oglumla gecirmeye calisiyorum acikcasi.

Zaten evdeki elektronik cihazlarin kendisine ait oldugunu dusunen bir oglum var. Bilgisayar basina gecersem iki dakika sonra muhtemelen klavye onda olacaktir. En iyisi hic acmamak... 2 yasindaki cocugun gelisimi icin cok daha faydali oyunlar var bence.

Belki dogru belki de yanlis ama esimle ben oglumuzun uyanik oldugu saatlerde neredeyse hic televizyonu acmiyoruz. Bir onceki cumlemde yazdigim gibi cok daha degisik seyler yapabiliyoruz boylelikle. Aslinda bir bakima bana da iyi oldu. Onemli onemsiz herseyi izleme aliskanligim vardi onceden. Izlemesem bile televizyon hep acik dururdu. Simdi artik oglum uyuduktan sonra nadiren aciyorum. En fazla bir saat izliyorum.Onun yerine baska islerle ugrasiyorum. Belki elestirilebilir ama ben bunu basari olarak goruyorum.

Konudan daha fazla nasil uzaklasilabilirdi bilemiyorum ama ay donumum serefine ve Muharrem ayi bitmeden asagida gecen Persembe gecesi ilk kez tek basima yaptigim asure tarifini bulabilirsiniz.

Tarif annem olsa soyle yapardi, sunu da koyardi diyerek dogaclama oldu. Gecenin bir yarisi oldugu icin telefonla arayip teyit de edemedim. Ama gerek rengi gerek de tadi olarak bana annecigimin asuresini andirdi. Bence cikis amaci itibariyle de asure yaparken tek bir tarife bagli kalmamali insan. Herkesin damak tadina gore kendi tarifi olabilir.

Neler kullandigima gelince;

1 bardak asurelik bugday (haslanmis)
1 bardak nohut (haslanmis)
1 bardak kuru fasulye (haslanmis)
1.5 bardak seker
1 tatli kasigi bal
1 tutam pirinc
1 tutam corek otu
1 tutam susam
1 tutam keten tohumu
1 adet tarcin cubugu
1 kucuk elma
1/2 portakal kabugu 
1/2 limon kabugu
12 adet kuru kayisi
6 adet incir
1/2 bardak kuru uzum
1 tatli kasigi karanfil

Suslemek icin;
Kavrulmus fistik
Cam fistigi
Antep fistigi
Findik
Ceviz
Toz tarcin
Nar

Buyukce bir tencereye 2.5 litre civari su koyup kaynamaya alalim. Bugday, nohut ve fasulyeyi ilave edip 10 dakika karistirarak pisirelim. Pisme surelerini dikkate alarak diger malzemeleri icine ekleyelim. Ben dayanamayip icine ceviz ve kabuksuz badem de koydum. Ben asureyi biraz daha koyu renkli seviyorum onun icin. Incir ve kuru uzumu onceden10-15 dakika sicak suda bekletmekte fayda var. Cubuk tarcin asure pistikten sonra icinden alinacak. Seker en son ilave edilecek. Siz malzemeleri ilave ettikce ve tencere kaynadikca asuremiz koyulasiyor. Sekerden sonra 5 dakika daha kaynatip altini kapatiyoruz. Ister ilik isterse soguk olarak kaselere koyup susluyoruz. Allah kabul etsin ve afiyet sifa olsun!

No comments:

Post a Comment