Friday, October 18, 2013

Ilk Yazi



HAYDI BASLAYALIM O ZAMAN

Eveeet, bismillah diyip basliyorum.
Epeydir aklimdaydin ama nedense cesaret edemiyordum. Ne olacaksa iste! Ama gunde takip ettigim yaklasik 10 kadar blog var. Ben de sozun uctugunu yazinin baki kaldigini dusunenlerdenim. Geriye donup okudugum da iyiki de yazmisim bak simdi hatirladim evet gercekten boyle olmustu,ben boyle hissetmistim diyebilmek istedim.
Hem ayrica yaptigim yemeklerin de tarifini burada toplamak istedim ki arsiv olsun. Amerika'da yasamak bazen sorunlu olabiliyor cunku caninizin istedigini her zaman bulamayabiliyorsunuz. Size uygun olmayabiliyor icerigi. Cok yakindan bir ornek vereyim hemen size; hazir baklava yufkasiyla baklava yapmak o kadar da guc degil. Ancak Turkiye'deki tarifleri baz alirsak ki ben bunu yasadim daha once citir citir baklavaniz olmayabiliyor. Buradaki yufkanin nisasta orani farkli diye dusunuyorum. Ayni sey kadayif icin de gecerli. Kurban bayrami icin baklava yapmaya karar verdigimde ozellikle yurt disinda yasayan kisilerin sitelerinden tarif bulmaya calistim ki sorun olmasin. Tahmin edebileceginiz uzere daha azdi. O yuzden blog yazma planimi hayata gecirmek istedim biran once. Benim gibi Turk yemegi yapmak isteyen ama malzemelerde sorun yasayanlara belki yardimci olabilir tariflerim :-)
Ha bi de 2 yasini yeni doldurmus bicir bir oglum var. Onunla yasadiklarimizi da yine buraya not almak istiyorum ki okumaya basladiginda ki sanirim bu cok uzun bir sure olamacak, ogrenebilsin neler hissedip yazdigimi. Masallah kuzuma artik harfleri taniyabiliyor (buyuk harfleri yalnizca) Hemen ilk not, dun aksam kresten eve donerken kosedeki Walgreens'in billboard unu okumaya calisti. W'yi tanidi. Healthcare'deki H'yi tanidi. Yani ilk harfleri buyuk oldugundan onlari soyledi yavrum benim. Ustelik ben bisey sormadi, kendi camdan bakarken fark etmis. Annesini ve babasini sasirtmayi seviyor oglum...

Bak gordun mu hemen olaylari anlatmaya koyuldum aslinda kendimden bahsedecektim degil mi? Iste ben konudan konuya gecen, bisey soylerken beyni coktaan bir sonraki adimi planlamaya baslayan bir ikizlerim. Severim burcumu...Haziran dogumluyum. TR'nin guneybatisinda dogup buyumus,cocuklugunu oynayip eglenerek gecirebilmis sansli birisiyim.Denizin yani basinda buyudugu icin su, mavi, yuzmek,balik,yakamoz vb. sozcuklerinin ayri bir yeri, ozlemi vardir.
Orta direkt ailenin ikinci kizidir ki evin en kucugu olma luksunu hep kullanmistir, kendinden kucuk kardes istememistir taki birkac yil oncesine kadar.

Liseyi soguk ve denizi olmayan bir sehirde yatili olarak okudugundan universitede Istanbul'dan baska bir sehir dusunmemis. Universite son sinifta calismaya baslamis. Okuldayken hic karsilasmadigi kocasini ortak arkadaslari vasitasiyla mezun olduktan cok sonra tanimis. Evlenir evlenmez isi gucu birakip 4 bavulla Amerika'ya gelmisler. Burada iyi kotu bir duzen kurmuslar. Ilk iki yil bol koprulu, nehirli bir sehirde yasayip sonraki yillarda orta batiya gelmisler. Tasindiktan 3 hafta sonra cekirdek ailelerine yeni biri katilmis. Es doktoraya basladigi icin dersler pek bir agirmis.Taze anne ogluyla birlikte 10 ay gecirmis evde. Ancak tekrar ise baslama zamani gelmis. Yeni bir sehirde yeni bir is teklifi almis. Minik kuzuyu da krese vermis.Ama anne ve babanin ici rahat cunku icleri isinmis oradaki ogretmenlere.Bir de kamera sistemi var kreste.Ogullarinin ne yapip ne ettigini internet uzerinden izleyebiliyorlarmis. Gel zaman git zaman guzel kuzu gecen hafta 2 yasini doldurmus. Hala ayni krese devam etmekte.Anne de hala ayni iste calismakta.Baba da hala doktoraya devam etmekte.

E canim, baslangic yazisi bu kadar da uzun olur mu?? daha da uzun olabilirdi :)

No comments:

Post a Comment