Friday, October 25, 2013

Gecen Yildan Bugune...


Bu yazida biraz kendimden bahsedecegim. Su son bir yilda nasil bir degisim gecirdim. Hem paylasmak hem de bilgi vermek istedim. Belli mi olur dunyanin bir yerinde benim gibi durumda olan bir kisiye umut olabilirim belki :-)

http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2013/03/sevcanin-alyansi-yeniden-parmaginda-cok.html yazida da maceramin bi kismini okuyabilirsiniz aslinda. Amerika'ya geldigimiz ilk bir yil icinde 10 kilo almistim. Cok abartmiyordum yemeyi aslinda.Ancak dengeli yemiyordum orasi kesin. Bir de meraktan ilk zamanlar hazir gidalara (processed food) fazla dusmustuk sanirim. Bir de tabi uzak kalinca degerini,lezzetini daha bir anladigimiz hamur islerinin payi da var.
Sonrasinda hamilelik doneminde de kilolar fazlasiyla birikti.Dogumdan sonra umit ettigim kadar veremedim.Oglum her ne kadar aktif bir bebek olsa da, gitmiyordu bir turlu. Simdi eski fotograflara bakiyorum da hicbirinde kendimi begenmiyorum haliyle. Zaten 1.60cm boya 72-74 kg biraz fazla duruyor.

Internette bir sekilde Mevsimlerden Roma bloguyla karsilastim gecen yil Aralik ayinda. Mehtap Hanim'in kaleminin gucune hayran kaldim. Kendisinin tip doktoru olmasi ve soylediklerinin bana cok mantikli gelmesi motive etti beni. Denemekten ne cikar ki dedim. Hem oyle verdigi listeler cok agir degildi,pek cok alternatif bulunuyordu,kendime gore duzenleyebilirim dedim. Hayatima genellikle ihmal ettigim sporu da kattim.Benim icin en uygun zaman haftaici oglenleri ve firsat bulabilirsem aksamlariydi. Gunde yarim saat yurumenin insan vucuduna nasil fayda saglayacagini ilk 3 aydan sonra gozlerimle gordum. Ben tek basima ilk listeyi uygularken her sabah Mehtap Hanim'in blogunda yeni yazi var mi diye de bakiyordum. Artik benim sansima 2013'un Ocak ayinda yeni bir sinifla tekrar baslayacaklarini bildiriyordu. Ilk iki haftada 2 kilo civari verince ben zaten iyice motive olmustum ve hic dusunmeden kaydoldum. Tabi sinif dediysek birbirimizi gormeden etmeden, karsilikli guvene dayali bir olusum.Ve sagolsun sevgili Mehtap Hanim herhangi bir ucret vs. talebi olmaksizin bilgilerini bizimle paylasiyor, tum yogunluguna ragmen bizim sorularimizi cevaplamaya calisiyor ve bizim gidisatimizi kontrol etmeye calisiyordu. Bu sayede birbirimizi gormeden arkadas olduk siniftaki diger uyelerle.Garip geliyor belki de ama ortak bir hedefimiz vardi hepimizin.Zaman zaman birbirimizi motive ediyor, uzuntulerimizi sevinclerimizi hep birlikte paylasir olduk bu sinif sayesinde.

12 Aralik'tan bu yana toplamda 16 kilo verdim ben.Mayis ayindan beri de kilomu korumaya calisiyorum. Donem donem 1 kilo alip azicik dikkat ederek onu hemen veriyorum. Simdiden kesin konusmamak gerek ancak sanirim ben artik Mehtap Hanim sayesinde dogru beslenmeyi ogrendim. Cunku biz diyet yapmadik onunla, saglikli beslenmeyi,ogunleri cesitlendirmeyi, almamiz gereken kalorileri dogru zamanda dogru yiyeceklerle nasil alacagimizi ogrendik. Benim icin 16 kilodan ziyade bunu ogrenmek daha faydali oldu. Aklima hemen unlu Cin siiri geliyor ". .. balik verirsen bir kez doyar karni.Ogretirsen balik tutmayi hep doyar karni..." Biz de Mehtap Hanim sayesinde balik tutmayi ogrendik ki kendi basimiza vucudumuza soz gecirebilelim.

3-4 beden kuculdum 6 ay gibi kisa bir surede. Artik eski kiyafetlerimin(4-5 yil onceki) bir kismi bol geliyor, kemerle idare ediyorum simdilik. XS giymek mutlu ediyor. Ama biliyorum ki sifir beden olmak istemiyorum o yuzden bundan sonrasi kilomu koruma ve saglikli beslenme olarak devam edecek.Mutfagimda gayet sagliksiz (tatli, hamurisi vs.. yoksa hazir yemeklerden hala uzak kalmaya calisiyorum)yemekler de pisiyor.Ancak bunlar nadiren oluyor veya cok kisi tarafindan tuketiliyor veya pisip evden disari goturuluyor. Zeytinyagi en hizli biten yag bizim mutfakta.Ancak tereyag ve aycicek yag da tuketiliyor kontrollu bir sekilde. Mevsimine gore sebze yemekleri her zaman soframizin bas taci. Sicacik corba icmeyi ailecek cok seviyoruz. Et-balik turunu kizartmadan firinda daha saglikli ve daha pratik bicimde pisirip yiyoruz. Salatalara sirke, limon ve nar eksisi daha cok ugruyor artik.Zeytinyagi ise azicik kendini gosterip kaciyor hemen. Bunun gibi ufak tefek onlemlerle gunluk kalori aliminizi azaltabilirsiniz. Eminim faydasini goreceksiniz. Ben gordum, goruyorum. Eger vakit bulursaniz mevsimlerdenroma.blogspot.com 'a bir ugrayip okuyun derim.Pisman olmazsiniz. Demedi demeyin...
Sevgilerimle
Ha bir de bugun Cuma degil mi? Oley! Iyi haftasonlari o zaman :)

No comments:

Post a Comment